Inblick i någon annans lycka

Jag har troligen inte svininfluensa men däremot en kraftig förkylning som har blivit värre efter gårdagen. Men jag ska inte klaga för igår fick jag vara med och uppleva något mycket mycket vackert - nämligen en vigsel av två individer. Han är svensk. Hon är tamil. "Det börjar med ett jobbkontrakt och slutar med ett äktenskapskontrakt ...". Tillsammans bildar de ett makalöst par som knyter ihop människorna så väl som kulturerna.



Bruden var klädd i saree, och brudgummen kostym. Gästerna var en internationell blandning men dominerades av svenskar och tamiler. Det offentliga språket blev plötsligt engelska.


Jag har varit på en kyrklig vigsel tidigare, men då var jag nog för ung för att uppskatta värdet av denna fantastiska stund. Ja, mitt språk är tyvärr inte tillräckligt bra för att kunna beskriva hur fantastisk men jag säger bara - kärleksparen, om ni verkligen älskar varandra. Gift er!


/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0