Jobb om några timmar

Jag måste gå upp om några timmar för att jobba, kanske den sista omgången för denna sommar. Min hjärna tyngs ner av oeniga tankar. Tankar som strider mot varandra. Den ena hjärnhalvan gallskriker - nej nej nej, inte jobba imorgon. Och den andra svarar tillbaka, lika kraftfullt - jo jo jo, behöver pengar. Pengar är dilemmat. Igen. Vad har hänt? Snart snart tar det som kallas "pengar" makten över mitt liv ...


Jag har slitit som bara den men fortfarande ej en penning över. Slöseri? Knappast.


Sommaren närmar sitt slut. Låt oss utvärdera.

Hmm en bra sommar men samtidigt inte.  En uppskattad sommar men samtidigt inte. En minnesvärd sommar men samtidigt inte. Och så fortsätter det på samma sätt i evigheter ...

/ Emma



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0