Jag ska bli läkare, läkare utan gränser!

- Vad ska du bli?

- Jag ska bli läkare, läkare utan gränser!

Det är mitt svar till den frågan. Folk reagerar olika. Men oftast med en aning häpnad,  och sedan dunkar de mig i ryggen och säger att jag kommer att klara det. Häromdan fick jag en annorlunda kommentar som lyder så här:
 
- Haha börja med att  stödja läkare utan gränser först.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den här kommentaren. Är det ett råd eller är det ett hån? Jag hoppas på att det inte är ett hån. Precis som alla andra har jag en dröm och förtjänar därmed stöd från andra, åtminstonne från människor som jag kallas vänner. Om jag uppnår min dröm eller ej är det en annan sak ...

Ibland skadas det inte att använda sig mer av det som kallas för vita lögner för sina medmänniskors skull.

Min ambition är att bli läkare.
Det är inget jag bara pratar om.
Jag kämpar förgäves bakom kulisserna.
 

Ordspråk:  sikta mot sjtärnorna så kanske du hamnar i trädtopparna.

/
Emma



Kommentarer
Postat av: Anh

du tar åt saker för hårt kanske..lugn i stormen..

2009-08-03 @ 14:50:22
Postat av: Emma

Jag är bara känslig.

2009-08-04 @ 22:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0