Shopping days..

Idag hade jag introduktion, försökte gå till sängs tidigt eftersom det började 9. Inte lätt och somna när man är van att gå lägga sig vid 3-4 tiden och har vänt dygnet upp och ner. Men det gick bra, vaknade redan vid 7. Tog sådär lite mer än 1 timma med information mestadels gällande säkerheten. Vi var fyra nya som satt där tillsammans, 2 av oss skulle få börja som kassabiträde och de andra två skulle få lära sig inom produktionsområdet, köket. Jag fick kassan och var även den som skulle få börja redan imorn också. Har i princip fått schemat för augusti månad och kommer jobba ungefär 3 gånger i veckan, ganska skönt det.

Thuy åkte till högdalen för att göra lite grejer, hon ropade med mig eftersom hon hade ett par skor som hon velat köpa fööör länge nu. Ville väl att jag skulle ta en titt på de. Så mötte upp henne i högdalen. Hela affären har 50% på skor. Jag hittade ett par fina vagabond skor som jag fick hem. Igår fick jag hem ett par jeans och ett linne. De andra dagarna jag varit ute har jag inte kommit hem tomhänt heller, så mkt som har spenderats. De 2500kr kontant som jag fick av mamma are all gone. Mitt bank kort säger snart error. så mer shopping kan det nog inte bli just nu.

Vi gick förbi butiken som har lite allt möjligt. Hittade en sparburk som både jag och Thuy köpte. Den är som en koservburk, så man kan alltså inte ta ut något så länge man inte öppnar och tar sönder burken. Dags att börja småspara tänkte jag. Om man lyckas lägga in lite mynt då och då så blir det i slutändan skitmycket ju.

Någon som vill donera sina mynt och fylla upp den lite? ;)




// Hang

Kommentarer
Postat av: Hieu

ta du norske penger?

2009-08-10 @ 01:02:45
Postat av: Hang

Of course ;)

2009-08-10 @ 23:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0