SJUK?

Jag är sjuk!

Den nya influensan? Kanske. Hittade denna info på vårdguidens hemsidan: Tecken på nya influensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet. Nya influensan kan också ge diarré och kräkningar.

Feber? Inte, men känner mig lite varm nu ...
Hosta? Nej
Ont i kroppen? Fötterna kanske, pga klackskorna från igår.
Huvudvärk? En aning i morse.
Trötthet? Ja, lite igårkväll och imorse. Not any more.
Diarré? Näää, toan fungerade normal imorse.
Kräkningar? Absolut inte!

Övriga symtom: nysningar, rinnande näsa och förrvirringar.

Jag har seriöst gått runt och fruktat på svininfluensan hela sommaren. Och bara längtat att vaccinet skulle hinna komma innan jag insjuknas. Och nu är jag sjuk eller? När jag kom hem igår nös jag flera gånger. Strax efter började jag frysa. Och efter det var jag skit trött. Min tanke då - "OJ NEJ SVININFLUSA, SMITTAD AV CHERRY!". Satte genast på mig en tjock tröja, ett par mjukisbyxor, ett par raggsockor och en halsduk. Och hoppades på att det skulle hjälpa.

Jag somnade i oro och vaknade i oro runt 7 tiden imorse. Min kropp var matt. Mitt huvud värkte. Desperat tvingade mig upp för att göra en varm kopp te med ingefära och honung, som jag hoppades skulle hjälpa i sista minuten. Så småningom hörde jag mamma borsta tänderna i badrummet. Jag ville så gärna berätta för henne om min situation, men utan att smitta henne med den djävulens influensan, så jag täckte halva facet med en halsduk innan jag knackade på badrumsdörren. Mamma öppnade och blev vettskrämd av hur jag såg ut. Jag berättade att jag kanske har svininfluensa med den sorgligaste tonen. Istället för att trösta mig gick min egen trygga mammie till anfall. Hon sa att jag var fjantig, blablabla ...


Bestämde mig för att ringa vårdguiden 08-320100. Pratade med en sjuksköterska som sa att jag troligen inte lider av svininfluensan, i så fall skulle jag ha mycket högt feber. Hon menade alltså att jag förhoppningsvis bara har en vanlig förkylning. Njaee, jag får väl hoppas på det bästa. Å jag har ett bröllop på g ikväll, oftast att jag kan gå ...


Sköt om er nu! Bli inte sjuk av den nya influensan.


/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0