En värld jag inte är redo för ...

Egentligen borde jag har gått och lagt mig för länge sen men eftersom det enda badrummet hemma har varit occupied sen jag-vet-inte-längre-när hindrade mig att ta ett härligt bad. Imorgon börjar mitt vikariearbete som personalrumansvarig på ett företag i Globens industriella området. Jag är frukostvärdina/kaffekokerska och ansvarar  för en matsal och ett fikarum. Lite roligt kan man jämföra med ett hemmafruarbete på ett företag. Men enkelt är det fan inte ...

Jag blir lite nevös av tanken att behöva sköta allt arbete på egenhand. Jag har en tjock CV med arbetskivserfarenheter men aldrig något sådant. Klarar jag? Klarar jag inte?

Att vara säker i mina handlingar har ALLTID varit en del av mig, men varför är så osäker nu när jag ställs inför beslut gällande framtiden. Jag vill undvika mig istället för att face:a. Satt och tänkte idag om det är en mänslig övergång jag går igenom? En påfrestande men mänsklig övergång.

"... läskigt"

Precis som Hang.

Jag skulle vilja skriva mer men badrummet är nu ledigt, känner mig skyldig att ta en snabb dusch sedan sova inför jobbet imorgon. Men den världen jag inte redo för är iallafall den som kallas för vuxenvärlden.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0