Godmorgon

Vilken underbardag.

Äntligen har jag fått sova ut efter alla tidiga mornana.Jag har jobbat konstant 4 dagar i, från 6 på morgonen till 8-9 på kvällen. Resvägen -3 h och rast -1,5 h, många arbetstimmar blev det inte till slut. Men hellre kassan än Rädda Barnen. Ska säga upp mig på Rädda Barnen imorn för lite andrum. Jag måste plugga matte E på egen hand och sedan göra prövning i oktober. För det finns inget tidytrymme för det om jag tackar jag till bimedicin annrs. Det bli tufft. Jag ryser av tanken att behöva  räkna matte med bokstäver.

Ingen är hemma. Thuy gick hem för en stund sedan efter att hennes mamma ringde, då jag låg halvsov men kunde höra hur det ekade i telefonen.

Thuys mamma - "vilken killle sover du hos?"

Hon lät så seriöst men Thuy bara brast i skratt. Jag tvingade Thuy att sova över. Vi skulle åka gocar igår men stället hade stängt. Vi stack istället hem till mig och åt nudlar och cheesecakes. Och avslutade kvällen med Worl Trade Center. Hemsk film. Det har gått några år när den 11/09 inträffade, jag har nästan glömt. Men filmen hade väckt så den bortglömda verkligehten. Över 2500 människor omkom. De flesta pga raseriet. Kunde inte sluta tänka på alla dessa oskyldiga människor som dog. Kände plötsligt att den trerummare blev så kall och tom och att jag skulle dö om jag skulle behövas sova ensam. Gick ner på knäna, bölade och bad Thuy att sova över. Tack gumman för du ställde upp!





Oj, klockan är redan 2 snart. Ska städa lite, sen gå hem till Van som har kommit hem från Asien för några dagar sen. Det ska bli roligt att höra mer om deras upplevelser.

Ha det bra gott folk.

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0