Patetiskt

Idag på tåget råkade jag höra en konversation mellan två främlingar.

En kvinnlig röst
- My husband is leaving today. I am feeling lonely.
Sa kvinnan högt på engelska med svenskt uttal.
- Leaving where?
Sa mannen med lägre ton.
- Traveling. He will leave me alone for long time.
Kvinnan drog på ordet "alone". Nu kunde jag inte låta bli att vända mig om för att se vad det var för människor.
En tjock svensson kvinna satt mittenmot en afrikansk man.
-  Blabla ....how long?
Frågade mannen igen.
- One week.... blabla ... party at my house today.
Fortsatte kvinnan.

Öhm. Så desperat , tänkte jag.

- What is your name?
Frågade kvinnan mannen.

De kände för fan inte varandra innan!

- Å, Rågsved! You are at home now.
Sa kvinnan till mannen när vi närmade oss stationen. Hon skulle troligen åka vidare.

Tåget stannade. Mannen gick aldrig av. Om jag inte har fel hade han i det här läget hunnit klänga sig på kvinnan ...


Den här förbannade värmen gör människor inte riktigt kloka.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0