En måndag

Skönt att ha ledig en dag. 

Trodde jag ...
 .... tills mamma väckte mig klockan 6 på morgonen. "- Du ska med din lillebror till akuten."

"-Huh?"

Jag var bara så jäkla trött, så trött att jag kunde lika gärna låta brorsan dö. Allt jag ville sova var att sova. Ringde en massa samtal och skit. Vårdcentralen skulle inte ha öppet förrän halv nio. Päronen åkte sedan iväg till jobbet. Brorsan kollade på tv medan jag passade på att sova lite till. När alarmet  ringde tvingade jag mig upp, samlade mina sista krafterna och frågade brorsan hur han mådde. Han bah "- Bra, tror jag."

"-Huh?"

Min mamma måste ha hallucinerat. OCH DET GJORDE MIG FÖRBANNAD! Fan jag kunde ha fått min lediga dag i fred. Skickade iväg brorsan till fritids och sedan piggade till mig med en extra stark kaffe.

Fy vad jag är sömnig nu. Ska göra lite matte sen sova. Imorn ska jag jobba kl 9.00. Ching ching! Hör ni? Det är pengar som låter, pengar till min Asien-resan med tjejerna.

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0