RECEPT PANNACOTTA

När Elin fyllde år åt jag världens godaste pannacotta. Gick runt och undrade vad de hade i som gjorde den oförglömliga smaken. Idag fann jag hemligehten och tänker dela med mig till er.

EMMAS PANNACOTTA
                                                                                                                                              

Ingredienser:
2 gelatinblad
5dl grädde
1/2dl mjölk
3msk socker
100-120g vitchoklad

Tillagning:

Fixa gelatin enligt förpackningens förbrukning
Koka upp grädde, mjölk och socker
Stäng av spisen
Tillsätt choklad och gelatin och rör om till det löst sig
Häll upp i portioner
Låt svalna i kylskåpet 3-4 timmar eller längre
Severa tillsammans med jordgubbar elr bär

Enkelt att göra och samtidigt såå gooooa. Jag åt två portioner, mådde dålig efteråt. Inte konstigt med tanken på att hela skiten består av en gräddröra. E man MythufrånStockholm vill man nog inte äta det tror jag.

Ett av tusen jobb som jag har sökt i år ringde idag. Äntligen! Imorn är Emma inte längre arbetslös, arbetssökande .. elr sommarlov som Hang säger. Dags att göra en massa ching ching.

Småsugen på att kolla på Step Up 2 ...

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Hang

GRATTIS Emmi ;)

2009-06-22 @ 23:49:10
Postat av: mythu

haha vad är det för skit du stoppar i dig ;D

2009-06-23 @ 11:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0