What a day

Emma har tagit studenten
... och nu är Emma arbetslös
fyfan va Emma är bra.

Jag hade aldrig trott att studenten skulle vara så rolig ...

Natten innan  var jag bokstavligen nervös, kunde kanppt sova men gissar att det är ett normalt beteende. Vaknade kvart i sex men var det var tydligen försent. Mitt hår fuckade upp sig. Typiskt! Stressade hem till Johanna i Nacka för att ha champagn frukkost med klassen. Huset låg ovanpå en kulle över vattnet, och självklart skulle vi ha frukost vis vattnet så voilà -  alla tjejer fick kriga sig nedför kullen med sina super klackar. På bilden ser ni Mickis, stackaren hade smala klackar på 20cm(?)
 
Vägen ner till vattnet

Det här är vackra Emma efter en macka och ett glas champagn. Bara ett glas champagn för att skolan hade hotat med alkoholtest och jag tål inte jäkla mycket så. Inte ville man riskera på en sådan stor dag?
Blev tilldelad Klassens Fighter med motivering:
- Hela vägen över världen har du lyckats kämpa och visa ditt asiatiska flow
Gulliga klasskamrater ...

NAJ NAJ INTE MÖSSAN ÄN PÅ ...

... och en annan bild



Samling i klassrummet. Mentorn höll tal. Eleverna höll tal. Mina ögon sved, en eller två tårar rann okontrollerad. Allt detta hände for real! Sorligt ...

Förutom Klassens Fighter blev Jag tilldelad REKTOR KLUMS STIPENDIUM på tre tusen kronor samt mitt namn skyltas på Nacka Gymnsiums korridor. Tårbiten fastnade i halsen när rektorn ropade mitt namn. Tvekade om jag verkligen hörde rätt. Varför jag?  Det var bara för bra för att vara sant. På Nacka Gymsnium går 2000 elever, en tredje del är treor och bara två stycken skulle priset. En av dem var jag. Hur fan kunde det var möjligt? Jag har inte tjugo komma noll i betyget.



Tack mina nära och kära som kom på min utspringning trots det regniga vädret.



Tjejerna frös ihäl. Jag med



Men tjejerna fick åka hem sen. Jag skulle fortsätta ...
Galet! Den här gången stod jag på MITT flak och skrek att JAG har tagit studenten. Svinkallt! Speciellt när man har blivit genomdränkt i öl. Fy!



Kom hem efter åkturen. Dygnsur och darrande men lycklig <3

Tog ett bad. Ingen mottagning. Skulle aldrig orka heller. Men mamma hade lagat min favorit måltid - hotpot. Åt mig mätt och hoppade i säng. Vaknade inte förrän Jennifer och Arani ringde. Tvingade mig upp för att gå på slutskivan. Lösa ögonfransar krånglade, kom aldrig hemifrån förrän tolv. Världens kö utanför Kolingsborg, men jag kom in tilll slut. Party party ...

Snipp, snapp, snut. Så var min stora dag slut!
/ Emma






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0