Back home

Har varit hemma ett tag, hunnit duscha av skogen-rester och är beredd att fortsätta stadslivet. Jag missade festen som tjejerna verkar har haft skit kul på! men jag ångrar mig inte. Minns inte när jag kände mig så avslappnad på den senaste tiden. På Lill-ön hade jag all världens tid ...

Det små regnade när vi kom fram med båten, men annars har vi haft tur med vädret. Solen sken och klarblå himmel. Igår tog jag ett dop i vattnet. 15 grader men fortfarande svinkallt! Idag rodde vi mitt i sjön och bara njööt av det varma solen. När jag kom hem skrek min mor: "fan, du blir bara svartare och svarta varje gång du reser bort". Hur skulle hon veta att bakom det svarta är resultatet av flera timmar i solen ... 

Hjälpte far att betala räkningar. Han frågade mig om jag behövde pengar. Det var verkligen evigheter sen jag tog emot något från honom. Han ville ge mig en halv tusen lapp och det kändes så jäkla konstigt. Men varför skulle det vara konstigt? Jag tog emot pengar från honom förrut, med glädje ... En gång i tiden hade far oändlig med pengar i mina ögon. Idag är han en vanlig arbetare som får slita hårt för sina kronor.

Man vet inte värdet av pengar förrän man har själv tjänat pengar.

Tradera-grej går bra. Snart kommer jag att tjäna över 70 kr ...

/ Emma

MYSIGT

15 GRADER I VATTNET




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0