Äntligen är jag också hemma

Regnet bara öste ner när jag kom fram med pendeltåget till Älvsjö stationen, märkte strax att jag hade missat bussen. Klockan var 20 över nåt, nästa buss skulle komma 50. Vinden blåste hårt under min tunna klädseln, jag frös som i helsike. Ringde hem och pappa hade druckit, men precis i den sekunden fick jag syn på en taxi på andra sidan gatan. Lyckades pruta ner priset till hundra spänn och så åkte jag hem på en taxi. Rena slöseriet men kände att jag inte riktigt hade en annan utväg.

Duggan gick bra. Jag klarade mig med hundra procent rätt. Nu överdriver jag lite i den meningen, men sanningen är att hela duggan bestod av 8 ganska enkla kryss frågor och man skulle ha rätt på alla för att få godkänd. Proud of myself hur som helst. Imorn har jag egen inläsningstid. Det är en del att ta igenom, men det är skönt att slippa pendlandet för en gångs skull.

Nu måste jag nog dra o diska, sedan ta ett varmt bad de luxe och därefter ta o läsa lite kemi.

/ Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0