Flytta

Tack vare mina underbara grannar och min kontorschef Sofia som har lagt goda ord om mig för min husvärd i Uppsala har jag nu fått en bostad som varar i en längre period. Vilket också betyder att jag kommer att slippa pendlandet. Den första oktober flyttar jag, innan dem jag ska jag förska hinna med en kräftskiva tillsammans med mina käraste.

Att flytta ...
någongång har man pratat om det, men nu slår det till på riktigt. En aning oro kryddad med nervositet. Hur ska det gå? Kommer jag att tröttna på "mitt eget" och längta tillbaka till familjen och vännerna i Stockholm? Jag kan inte sluta tänka på framtiden.

Uniflex smsade idag om jag kunde jobba i butiken Benetton imorgon. Att jobba på en modebutik har alltid varit min dröm. Men nu när jag pluggar, tar lån och grejer är saker och ting inte lika enkelt. Tvekade en stund och sedan tackade jag faktiskt nej, ett beslut som visade sig vara fullt av ångest.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0