Mitt nya studentlivet

Egentligen har jag inte tid att bullshita här för jag har en jävla dugga (test, litet prov) i labbsäkerheten imorgon. Mycket plugg redan, men jag är nog inte ensam om att tycka det. 3 skoldagar som betod av långa förelsningar och lärarna räknar med att man ska hinna smälta allt på fritiden utan att ta hänsyn att nolningskativiter sker för fullt på fritiden ...

På tal om nollningsaktiviter, jag var på min första igår - barrunda. Det var faktiskt jättekul trots att vi nollor (som vi nya studenter kallas för) blev utskämda genom att behöva gå runt i svarta soppåsar och målade ansikten, med hjäp av en karta skulle gruppen försöka orientera sig till 5 olika nationer. På varje nation skulle vi dricka och leka. Förrut visste jag inte men nu vet jag att alla studenter här i Uppsala är jävla alkisar hela högen, och alla dricker öl!!! Förvånar er inte om jag också bli det på fram tiden. Eller nej, jag tycker inte om öl. Och som ni har förstått så lekte vi miffo lekar på varje ställe, typ som att dricka öl med 2 tamponger i munnen haha. Igår var en tisdag men det var fullt med folk ute. Här i Uppsala är tisdagar, torsdagar och alla andra dagar som man ha pengar att köpa öl är lördagar.

Klassen har varit rätt så okej så länge. Inga förhasta bedömningar.

Vad jag avskyr mes just nu är pendlandet mellan Stockholm och Uppsala. Det tar en och en halv timma om ni undrar. Att sitta på tåget är inte det värsta men allt annat, som till exempel att jag måste ta med mig hela huset eller att jag inte kan enkelt transportera mig hem efte rnollningsaktiviteter. Jaaaa, tidbrist och tidbrist och tidbrist!!

Ska försöka återkomma med lite bilder, nu måste jag plugga. Ni vet i alla fall att jag fortfarande lever.

/ Emma

ps: juste jag vill bara tillägga att jag älskar att plugga :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0