Krasslig i halsen

Inget bra tecken där!

Sitter o dricker ingefära-kamomille te, och hoppas att DET på ett märkligt sätt kommer att hjälpa mot sjukligheter. Sen hemkom idag, jag har varit på en internutbildning på jobbet som handlar om synen. Vi skulle få prova på hur det är att vara synskadad...
En synskadad informatör kom och berättade saker och lät oss prova på glasögon med olika synfel, och därefter skulle vi fika som synskadade. Det var en häftig upplevelse mår jag säga. Helt jävla omöjligt att skilja på leverpastej och smör, eller skära bröd eller hitta gurkan. Jag stoppade ner hela handen i smörpaketet och fortfarande inte kunde gissa mig fram på vad det är tills en kollega ropade: men Hong du har hela handen i smörpaketet. Man kände sig så hjälplös! Ny syn, ny respekt för utsatta människor.

Mitt liv är ett jävla elände just nu, som vanligt, men hoppas att ni har det gott.

Emma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0