Deprimerad

Inte ett smack om snökaoset. Kom aldrig iväg till Uppsala i söndags efter att ha väntat på tåg i flera timmar, varenda tåg till Uppsala var inställt den dan. Det slutade med att jag tog t-bana till Gullmars klockan 1 på natten, och därifrån ersättningsbuss till Farsta men bussjävel kom ju inte förrän 40 minuters senare. SL-personal stod och delade ut resegaranti formulär, då slog det i mig att jag borde ta enn taxi hem på SLs-bekostnad. Och gissa om jag gjorde det? Jag tog en taxi hem som kostade mig , eller SL ska man kanske säga 350kr. Mohaha! Ja, det här kalla vädret gör en inte riktigt klok.

Kom hem till Farsta något över ett tiden. Efter att ha vistats i 20 minus grader frös jag så mycket att skenbenet gjorde ont, halsen gjorde ont, hela mig gjorde ont ...

Jag lyckades aldrig ta mig upp för att hinna till intro och uppropet, ist bokade jag swebus senare på dan. Centralsstationen var fullpackad med folk, stackarna som har fastnat. Kul för dem, känner mig lyckliglottad ändå. Tog en sväng förbi Pressbyrån och köpte mig ett nr av Cosmopolitan. Länge sen man läste sådan, skoj tidning, fnissade mig igenom hela bussresan.

Skönt att komma tillbaka till min älskade Uppsala.

Känner mig deprimerad nu. Drar väl till gymet och kör ett spinningspass snart.

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0