Emma, the survivor

Lyckades ta mig hem från Ikea med ALLT utan att några ryggkotor gått av. Köpte tallrikar, skålar, muggar, glas, bestik och annat köksredskap för att jag inte står ut med gemensamma korridorgrejer. Inte av hygieniskt skäl utan rentav fåfängan. Jag klarar helt enkelt inte av att äta med gaffel av ett slag och kniv av ett annat! Tur att det mesta på Ikea kostar 5 kr/st. Sen fynde jag också lite smått och gott till rummet. Här blev resultatet:



Gäster som kommer hem till mig får sitta på golvet, mys mys på japanese style haha. Imorgon landar ett minikylskåp och sedan e min "crib" fullbordad, inte fler öre ska slösas här inte.

Korridorlivet
Tjej - jag tror inte att jag har träffat alla som bor här.
Emma - men hur länge har du bott här?
Tjej - 4 år
...

Sally har städvecka. Sally kom till köket och var små bitter.
- Kan du be David att ta hand om recycle (5-6 soppåsar) från hans städvecka. Jag kan inte både ta min och hans ..
- Men kan du inte säga det till honom själv?

Det går inte heller att laga middag kl.1900 om man inte gillar att trängas. Folk lagar allt från pajer till korvstroganoff, köket stinker bajs. Men nu kl.2100 skulle funka bra även om magen inte skulle gilla det, dessutom har folk städat relativt bra. Nu ska jag laga korvstroganoff med svamp och ris, mmms!

/Emma


Kommentarer
Postat av: Anh

HAHA.. nån som har städat idag?.. sist jag var där var det kalabalik...

ELLER har du lagt allt å en sida för att ta bild.. ;)

2010-02-03 @ 23:49:42
Postat av: Emma

Orka avslöja :p

2010-02-04 @ 09:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0