Försöksdjur


Jag har aldrig varit den person som "kämpar för djurens rättighet" på det viset. Jag ANSÅG att försöksdjur i vetenskapliga syften är okej. Och om några råttor skulle dö om man kan hitta botmedel mot cancer? Jaja, så länge det e någon som utför arbetet. EMPATI SAKNAS. Om det vore jag som måste utföra arbetet, skulle jag tycka likadan?

Min korridorare går på termin 4 på biomedicin och arbetar numera med försöksdjur. Den glada tjejen berättade för mig igår att hon fick kela med en albinoråtta. När jag träffade henne idag har den glada tjejen försvunnit, ersatt med ett totalt förkrossad själ. Försöket var slut, en albinoråtta skulle dödas.

Allt är mycket lättare sagt än gjort.

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0