Korridorlivet

Jag är den typen av människa som aldrig blir nöjd. Nej, aldrig.

Korridorlivet har sina för- och nackdelar. Jag vet inget om för- och nackdelar ännu men jag  vet att jag aldrig någonsin kommer att känna mig bekväm i ett korridorkök där 12 människor delar på åtta spisplattor och två diskhoar. Jag funderar på att inte laga avancerad mat på framtiden utan låter falukorv, köttbullar och annan snabbmat få duga.

Igårnatt vid 3 tiden gick jag till köket för att slänga lite sopor, till min förvåning stod 3 stycken människor och skrubbade spisar!!! De städade på sin städvecka. Här på Sturegatan har den som har städvecka en vacker skylt hängande utanför sin dörr - "Det är jag som har den äran att städa den här veckan". Jag ser definitivt  inte framemot min städvecka. Orkar knappt städa efter mig själv, hur ska jag klara av att göra det åt 12 personer. Blablabla alla är stora och borde kunna städa efter sig, MY ASS! I så fall borde folk kunna torka bordet efter sig!

Livet i korridor fortsätter, och jag uppdaterar. Detta är trots allt en livserfarenhet eller hur? 

Jag  enjoyar mitt nya korridorliv!

/Emma

ps: Hang call me, blink*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0