Gooodmorgon

Vacker söndag, umnar mig den lyxen att käka frukost på sängen. Funderar faktiskt på att dra till Ikea snart och skaffa mig ett säng-frukost-bord. Luxury!
 


Det var ett tag sen jag bloggade sist, har varit för det mesta laaaaat! Äh det gör väl inget att jag inte skriver, min käresta Anh skriver så flitigt ändå. Den här veckan har jag tränat 3 gånger totalt om jag inte får ett ryck och drar på ett aerobics pass om en stund. Träningsnarkoman? You judge:
"Torsdagskväll - Sms från Emma Lundin: nu har jag tränat 5 gången den här veckan."

Nu har jag haft anatomi i en vecka nu. Hmmmm kursen var inte så kul som jag trodde. Kurslitteraturen kostar 850 kr, exklusiv en anatomisk atlasbok som kostar mellan 500-1000 kr. Atlasboken köper man OM man vill, men hur skulle man INTE VILJA om en lista på 1000 latinska ord väntar på översättning.

Hjärtdisektion
Nice va?!!! Bilden är tagen från Emmas blogg som i sin tur tagen av Idas Facebook. Detta ni ser är insidan av hjärtat, troligen förmak och kammare som på latin heter atrium dexter/sinister och ventricle dexter/sinister . Ni kan även se segelklaffar (tricuspidalis och mitralis), papillarmuskler (mm papillares) och små sentrådar (chordae tendinae). Haha, braaaa repetition där!!



210110 - Emma fyllde 20 år. Tackar så mycket för alla älskvärda gratulationer!
Nu har lilla Emma handlat på systemet också. "De på systemet måste ju säga grattis", men hon som jag handlade hos var en tråkig typ och sa inte grattis. Fan, borde man gå fram och tillbaka tills man får sin gratulation eller? Fortsatte kvällen på Stocken, som Anh skrev så köade vi i en och en halv timme i minusgrader.



Har nu skänkt pengar till Haiti? Jag har! med ytterligare 50 kr till Läkare Utan Gränser...



/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0