När jag var barn

När jag var barn sov jag ofta över hemma hos mina kusiner. Deras mamma, min farbrors fru jobbade då som lärare. En lärare i Vietnam på den tiden undervisade i alla ämnen men min moster var inte specilet duktig på att rita. En gång bad hon mig att rita en fågel i hennes lärarbok ...
Jag ritade en fågel, finaste jag någonsin kunde. Sedan lämnade jag tillbaka boken till min moster. Hon stirrade i boken och utbrast - MEN HONG, JAG BAD DIG ATT RITA EN FÅGEL INTE EN GRIS!
....
Det var inget skämt! Hon tyckte det, än idag retar hon mig med att förväxla en fågel och en gris haha.

/Emma


Kommentarer
Postat av: Van

Hahaha..Har du lärt dig skillnaden nu då?

2010-03-17 @ 22:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0